Jag är mamma till Roxana (född den 31 mars 2010) och Emil (född den 20 juni 2012). Mitt modersmål är ryska. Min sambo har spanska som modersmål. Vi talar våra respektive modersmål med barnen, och när vi alla är tillsammans talar vi spanska. I den här bloggen berättar jag om våra barns framsteg i ryska, spanska och svenska.

onsdag 15 maj 2013

Förra helgen

Förra lördagen tog vi oss till Hågelbyparken - Roxana, Emil och jag. Som vanligt tog vi tunnelbanan till Alby och promenerade sedan vidare till Hågelby. Roxana somnade i vagnen, men jag väckte henne när vi var framme vid klapphagen med fåren och getterna: det var bara en halvtimme kvar tills den skulle stänga. Självklart ville Roxana klappa fåren!



Hon tittade på de andra djuren och lekte en stund på lekplatsen, medan Emil satt i vagnen. Hon hittade också några kottar och frön och tog dem med sig. Kanske ska hon bli biolog när hon blir stor?




På vägen tillbaka, när vi promenerade vid sjön, såg vi en annan rysktalande mamma som var ute med sin bebis och pratade lite med henne. Roxana tittade på änderna i sjön och lekte med sin ballong som vi hade köpt i Alby.

På söndagen var vi på Kolobok. Det var sista gången för denna termin.
När vi satt på tåget på vägen dit pratade vi med två damer som också var rysktalande.

På måndagen var Roxana på förskolan, och Emil och jag var på öppna förskolan ett par timmar på eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar