Jag är mamma till Roxana (född den 31 mars 2010) och Emil (född den 20 juni 2012). Mitt modersmål är ryska. Min sambo har spanska som modersmål. Vi talar våra respektive modersmål med barnen, och när vi alla är tillsammans talar vi spanska. I den här bloggen berättar jag om våra barns framsteg i ryska, spanska och svenska.

fredag 18 januari 2013

Kolobok

Jag har anmält Roxana till vårterminen på den ryska barnklubben Kolobok (www.kolobok.se). Klubben organiserar kurser och aktiviteter för rysktalande barn från 2 år. Roxana började delta i kurserna för de minsta barnen i september förra året. De sjöng på ryska, lyssnade på musik, dansade, läste sagor, lekte, målade... Och Emil var oftast med och lyssnade.



Tyvärr har jag aldrig hört talas om liknande verksamhet för spansktalande barn i Stockholm. Finns det inget sådant, eller är det jag som är dåligt informerad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar