Jag är mamma till Roxana (född den 31 mars 2010) och Emil (född den 20 juni 2012). Mitt modersmål är ryska. Min sambo har spanska som modersmål. Vi talar våra respektive modersmål med barnen, och när vi alla är tillsammans talar vi spanska. I den här bloggen berättar jag om våra barns framsteg i ryska, spanska och svenska.

onsdag 28 augusti 2013

Emil på förskolan

Den senaste helgen var varm...




Emil har blivit en stor pojke. Han har börjat på förskolan tillsammans med Roxana! Men än så länge stannar han där bara några få timmar tillsammans med mamma. Han leker utomhus i sandlådan eller tittar på Roxana och de andra barnen när de springer och leker.




Sedan blir han trött och vill sova. Det gör han hemma eller i vagnen på vägen hem.

Nu kommer han att få höra mycket mer svenska än vad han har gjort hittills. Men han hör även ryska och spanska regelbundet.

När jag är på förskolan pratar Roxana ryska med mig och svenska med de andra. Med Emil pratar hon fortfarande ryska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar