Jag är mamma till Roxana (född den 31 mars 2010) och Emil (född den 20 juni 2012). Mitt modersmål är ryska. Min sambo har spanska som modersmål. Vi talar våra respektive modersmål med barnen, och när vi alla är tillsammans talar vi spanska. I den här bloggen berättar jag om våra barns framsteg i ryska, spanska och svenska.

torsdag 19 september 2013

Promenader efter förskolan

När vädret är fint passar vi på att ta en promenad efter förskolan. Ibland går vi till den lilla dammen i närheten.

 
 


En dag gick vi till Vippan.





Och idag plockade vi hästkastanjer på vägen hem.




Under våra promenader pratar vi om det som har hänt på förskolan och om det vi ser på vägen: människor, bilar, djur, växter. Ibland vill Roxana höra några sagor. Hon gillar när jag inte berättar hela sagan själv, utan ber henne att fylla i ord eller frågar: och vad hände sedan?

För Emil är det en möjlighet att höra ryska efter att ha varit på förskolan där man pratar svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar