Jag är mamma till Roxana (född den 31 mars 2010) och Emil (född den 20 juni 2012). Mitt modersmål är ryska. Min sambo har spanska som modersmål. Vi talar våra respektive modersmål med barnen, och när vi alla är tillsammans talar vi spanska. I den här bloggen berättar jag om våra barns framsteg i ryska, spanska och svenska.

lördag 5 oktober 2013

Vill inte jobba!

Häromdagen sade Roxana till pappa att hon inte gillar när han är på jobbet.

- Yo me pongo triste...
("Jag blir ledsen...")

Pappa frågade varför hon blir ledsen.

- Porque tu no estás.
("För att du inte är här")

svarade Roxana.

Mamma och pappa förklarade att pappa måste gå till jobbet för att få pengar. Utan pengar kan man inte köpa någonting i affärerna. Och när Roxana blir stor kommer hon också att jobba.

- No quiero trabajar.
("Jag vill inte jobba")

sade Roxana.

Visst skulle det vara skönt att ha semester året runt tillsammans med pappa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar