Jag är mamma till Roxana (född den 31 mars 2010) och Emil (född den 20 juni 2012). Mitt modersmål är ryska. Min sambo har spanska som modersmål. Vi talar våra respektive modersmål med barnen, och när vi alla är tillsammans talar vi spanska. I den här bloggen berättar jag om våra barns framsteg i ryska, spanska och svenska.

lördag 9 februari 2013

Böcker

Idag såg jag att några av de barnböcker på ryska som jag skulle vilja ha finns att köpa på Rahva raamat, en stor bokhandel i Estland. Så jag bad min mamma som bor i Tallinn att köpa dem och ta med sig nästa gång hon hälsar på. Det blir nog smidigare än att beställa från utlandet, och vi slipper betala frakten.


Några av dessa böcker tyckte jag själv om när jag var liten. Kanske kommer Roxana också att gilla dem, och om ett par år kan vi läsa dem för Emil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar