Jag är mamma till Roxana (född den 31 mars 2010) och Emil (född den 20 juni 2012). Mitt modersmål är ryska. Min sambo har spanska som modersmål. Vi talar våra respektive modersmål med barnen, och när vi alla är tillsammans talar vi spanska. I den här bloggen berättar jag om våra barns framsteg i ryska, spanska och svenska.

tisdag 26 mars 2013

Vår helg

Jag har ännu inte berättat vad vi gjorde i helgen. I lördags var vi på besök hos pappas släktingar. Alla pratade spanska.

Och i söndags var vi på Kolobok. Roxana sjöng och dansade, och Emil skrattade. Sedan spelade barnen en pjäs: en välkänd rysk saga om det lilla huset som jag har läst för Roxana många gånger. En mus hittar ett litet hus där ingen bor och flyttar in. Sedan kommer Grodan, Haren, Räven, och alla flyttar in. Och sedan kommer Björnen. Han är för stor, och huset är litet. Men Björnen vill ändå komma in, och då går huset sönder... Det var Roxana som fick vara Björnen.

Sedan blev det pyssel. Roxana gjorde den här lilla kycklingen.

 
 
Och det här är igelkottarna som hon gjorde förra gången:
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar